Verkopen? Denk vanuit de koper.

Iemand uit mijn familie had zijn huis te koop staan. Een fraai huis in de stad, aan een drukkere weg. Omdat de verkoop niet zo vlot verliep, belde ze me om te vragen wat ik van de presentatie op Funda vond. Omdat ik natuurlijk altijd met de blik van de koper kijk, lees ik soms net iets anders dan een verkopend makelaar die de teksten maakt. Het viel me op dat de foto’s echt mooi waren, verzorgd en mooi gepresenteerd. Ook de teksten die het huis beschreven waren zeker duidelijk. Maar wat ik me gelijk afvroeg is, waar laat ik mijn auto in jouw drukke straat als ik daar kom wonen? Daar stond niets van beschreven. En wat bleek: er was zelfs een mogelijkheid om op eigen erf te parkeren, de buren hadden daar ook al vergunning voor gekregen.  Dus daar is iets over opgenomen in de tekst.  En wat nu het leuke is: het huis is inmiddels verkocht en mijn familielid gaf aan dat het feit dat die tekst over het parkeren er in was gekomen, ook bijgedragen had aan de verkoop.  Zo leuk om te horen. Denken vanuit de koper, dat is ook waar het om draait bij verkopen van huizen.